Welke informatie er niet mag ontbreken op jouw website

divider_round_bottom

Als ondernemer kun je niet zonder een goede website. Zeker vandaag de dag niet waar een groot deel van de zaken online plaatsvindt. Klanten zoeken online naar diensten en producten en ondernemers bieden deze ook steeds vaker online aan.

Je kunt je dus wel voorstellen dat in dit licht een goede website onmisbaar is. We hebben in eerdere blogs al veel informatie gegeven over wat we precies verstaan onder een goede website en hoe deze website het beste gevonden kan worden tussen alle andere aanbieders. Dat is dan ook zeker weten een heel belangrijk onderwerp want er zijn tegenwoordig veel vissen in de zee.

In deze blog zetten we dan ook een ander onderdeel van een website in de kijker en gaan we het vooral hebben over welke informatie er niet mag ontbreken op jouw website. Het is dan ook enorm van belang om je website te voorzien van de juiste informatie zodat een website bezoeker meteen toegang tot de juiste informatie krijgt en hier goed mee uit de voeten kan.

Maar welke informatie is er dan eigenlijk onmisbaar en verdiend dus echt een belangrijk plekje op jouw website? Daar helpen we je graag een handje mee op weg. We laten je dan ook zien welke informatie er allemaal belangrijk is en niet op jouw website mag ontbreken zodat jij hier je voordeel mee kunt doen. Lees je met ons mee?

Het belang van een goede website voor een ondernemer

Ten eerste is het nogmaals erg belangrijk om als ondernemer een goede website te hebben. Maar wat verstaan we onder een goede website en waar moet deze eigenlijk aan voldoen. Als we het hebben over een goede website dan hebben we het over een website die duidelijk is en waar je dus goed mee uit de voeten kunt. De informatie die je nodig hebt moet duidelijk te vinden zijn en daarnaast moet ook de missie en visie van het bedrijf goed naar voren komen.

Dit is belangrijk omdat bezoekers op deze wijze de info krijgen die ze nodig hebben en hier dus ook vaker door overgaan tot het afnemen van een dienst of product. Het wekt vertrouwen op maar daarnaast is het ook gebruiksvriendelijk en dat is een erg belangrijk punt.

Een goede website moet natuurlijk ook gevonden worden en vandaar dat het ook belangrijk is om voldoende aandacht aan dat punt te besteden. Zeker omdat we vaak zien dat er tegenwoordig meerdere vissen in de zee zijn wil jij natuurlijk wel voldoende klandizie en daarom is het dan ook zeker van belang om je website in de spotlights te zetten.

De juiste informatie op je website

Dat je website goed in elkaar moet zitten, er mooi uit moet zijn, gebruiksvriendelijk moet zijn en gemakkelijk te vinden is duidelijk maar wist je dat ook de juiste informatie op je website enorm van belang is. Het is dan ook zeker weten iets om goed over na te denken en om er voor te zorgen dat jij op je website de juiste informatie gebruikt zodat de bezoekers deze info ook gemakkelijk kunnen vinden.

Maar welke informatie is dat dan. Dit is nog best een flink vraagstuk. Zeker omdat je ook een goede balans hierin moet vinden. Je wil aan de ene kant voldoende informatie geven maar aan de andere kant ook zeker weten niet te weinig informatie want dit kan ook een nadelig effect hebben.

Maar het geven van teveel informatie is zeker weten ook niet handig want op deze wijze overspoel je de klant en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Hier tussen zit dus een dun lijntje en het is zeker lastig om precies hierop te balanceren en dus de juist hoeveelheid informatie te verschaffen.

Maar dus niet alleen de hoeveelheid is van belang maar zeker weten ook de inhoud. Dit maakt dus dat je hier best goed over na moet denken om onderaan de streep tot een goede invulling van je website te komen.

Laat je contactinformatie zien

De eerste informatie die eigenlijk ook het meest belangrijk is moet goed zichtbaar zijn. En we hebben het dan over je contact informatie. Klanten moeten dit eigenlijk met een klik kunnen vinden en moeten hier zeker niet naar hoeven zoeken. Mocht dit wel het geval zijn dan werp je eigenlijk meteen een drempel op met zelfs het risico dat eventuele klanten weer vertrekken van je site.

Je eerste verdienste is dus om ervoor te zorgen dat deze informatie goed zichtbaar en vindbaar is en daar kom je dan ook al een heel eind mee. Vermeld dan ook al meteen op de hoofdpagina waar deze informatie te vinden is zodat bezoekers hier goed bij kunnen en je vervolgens kunnen bereiken.

Veel ondernemers zetten hun contact informatie dan ook meteen onderaan de homepage. Dit is dan ook een gebruikelijke plek waar veel klanten ook als eerste kijken. Het is dan ook zeker weten een goed idee om de informatie op deze plek zichtbaar te maken zodat je hier je voordeel mee kan doen.

Draag je missie uit

Als ondernemer heb je een bepaalde missie. Hier doe je het allemaal voor en je wil dit dan ook graag uitdragen. Als je een website hebt dan is het dus zeker weten een aanrader om deze missie ook uit te dragen en om deze informatie zichtbaar te maken. Gelukkig kun je ook dit weer op verschillende manieren doen waardoor je er optimaal van profiteren kan.

Draag je missie dan ook op verschillende manieren uit en zorg ervoor dat het duidelijk is wat jij bereiken wil met jouw onderneming. Je ziet vaak dat dit veel mensen aanspreekt en dat ze op die manier ook een goed gevoel bij jouw onderneming krijgen. Daarnaast zien we ook vaak dat veel mensen het erg fijn vinden om op deze wijze te weten te komen waar een onderneming voor staat.

Vertrouwen van een klant is dan ook een erg belangrijk punt en zorgt er ook voor dat je een klant eerder aan je kunt binden en dat ze dus terug blijven komen. Om die reden is het uitdragen van je missie eigenlijk bijna van levensbelang voor je onderneming.

Draag je visie uit

Als ondernemer heb je niet enkel maar een missie maar vaak ook een sterke visie, het is dan ook minstens zo belangrijk om deze ook goed uit te dragen zodat ook deze goed duidelijk wordt voor de bezoekers van je website en dus je eventuele klanten.

Ook hierbij geldt weer dat dit vertrouwen opwekt waar klanten blij van worden en ze gunnen je daarnaast ook nog eens sneller hun aankoop en dus jouw omzet. Ook je visie moet dus goed uitgedragen worden op je website zodat deze duidelijk is voor de bezoekers en gelukkig kun je ook dit weer op verschillende manieren doen.

Draag je visie dan ook met veel plezier uit en zorgt ervoor dat je visie helder is. Alleen zo haal je alles uit je onderneming wat erin zit en dat is precies het punt. Op deze wijze laat jij dan ook je website voor je werken.

Zorg dat de betaalpagina goed werkt

Als ondernemer met een webshop is er nog een ander belangrijk punt wat echt goed op orde moet zijn op je website. Namelijk de betaalpagina. Het is opvallend hoe vaak dit niet het geval is met alle gevolgen van dien. Al vaker hebben wij kunnen ervaren dat een website dit helaas niet op orde had en dit had zeer zeker nadelige gevolgen waar je dus liever niet mee te maken wil hebben.

Het is dan ook van belang om ervoor te zorgen dat je dit goed op orde hebt zodat je er je voordeel mee kunt doen en dit geen obstakel voor klanten vormt. Als dit namelijk niet in orde is kan dit je echt klanten kosten omdat zij dan sneller afhaken. Zij vinden het vaak vervelend en daarnaast wekt het wantrouwen als je betaalpagina niet goed werkt en dat is natuurlijk ook begrijpelijk. Des te meer reden dus om aandacht te besteden aan dit onderdeel van je website zodat je ook zeker weet dat dit allemaal klopt.

Voorkom het plaatsen van onjuistheden

Als er iets is wat geen vertrouwen wekt bij de klant dan is het wel het feit dat er soms onjuistheden op een website staan vermeld die onduidelijkheid geven. Als dit het geval is dan weet je eigenlijk al wel zeker dat je klanten gaat verliezen en dat moet je natuurlijk niet willen.

Des te belangrijker is het dan ook om onjuistheden te voorkomen en om ervoor te zorgen dat alle informatie op je website klopt zodat je klanten enkel en alleen de juiste informatie krijgen. Hier kunnen ze dan ook goed mee uit de voeten en het geeft ze vertrouwen in jouw onderneming

Loop je website dan ook regelmatig goed na en check op eventuele fouten. Als je dit met regelmaat doet kan dit een heleboel ellende voorkomen en dat is precies de bedoeling. Plan dan ook op vaste momenten een checkronde in en zorg dat alles naar behoren werkt.

Welke informatie er niet op jou website ontbreken mag

Als ondernemer is een website eigenlijk het verlengstuk van jouw onderneming. Het is de manier en het middel waarmee jij je klanten kunt bereiken en van informatie kunt voorzien. Je kunt je dan ook wel voorstellen dat het enorm belangrijk is dat al deze informatie klopt en dat jij hier dan ook je voordeel mee kan doen.

Zorg dan ook dat jouw website volledig up to date is en dat alle informatie die van belang is voor eventuele klanten snel en vooral ook gemakkelijk te vinden is!