Als ondernemer weet je natuurlijk wel dat je niet zonder advertenties kan als je graag mee wil doen en ook je onderneming in de schijnwerper wil zetten. Het is dan ook belangrijk om deze advertenties goed vorm te geven zodat ze een goede reflectie van jouw onderneming weergeven maar dat ze daarnaast ook de informatie delen die jij graag naar buiten wil brengen.
De inhoudt van een goede advertentie is dus van groot belang en mag zeker weten niet vergeten worden. Maar met enkel en alleen een goede inhoudt ben je er nog niet. De advertentie moet natuurlijk ook nog wel gevonden worden en vandaar dat het minstens zo belangrijk is om de advertentie op de juiste plekken onder de aandacht te brengen.
Er zijn gelukkig verschillende manieren om dat te doen maar een hele goede manier die ook bewezen werkt is het delen van de advertentie via een advertentieplatform. En dit kun je weer op verschillende manieren realiseren. In deze blog willen wij je enkele hele fijne advertentieplatforms laten zien die ook bewezen effectief zijn zodat ook jij hier je voordeel mee kunt doen. Lees je met ons mee?
We beginnen met de meest bekende en ook de meest begeerde. De meeste mensen willen namelijk graag bij dit platform in de schijnwerper staan het is niet zo verwonderlijk dan ook dat juist dit platform vaak genoemd wordt. Google Ads is dan ook echt het grootste en meest gebruikte betaalde advertentieplatform van de hele wereld. Dat legt natuurlijk flink wat gewicht in de stijd en het is dan ook totaal niet verwonderlijk dat veel mensen dus juist op dit platform graag terug gevonden willen worden.
Het stelt adverteerders in staat om tekstadvertenties, beeldadvertenties en videoadvertenties weer te geven op de zoekresultatenpagina’s van Google en op websites die deel uitmaken van het Google-netwerk. Een grote en vooral belangrijke speler dus en het is dan ook een erg goed idee om je advertenties via dit platform onder de aandacht te brengen bij het grote publiek en daar dan vervolgens de voordelen van te ervaren.
En naast Google Ads is ook Facebook Ads een belangrijke speler die zeker niet vergeten mag worden. Na Google Ads is Facebook Ads dan ook het belangrijkste platform waar betaalde advertenties geplaatst kunnen worden. Facebook Ades biedt adverteerders dan ook de moelijkheid om advertenties weer te geven op het Facebook platform, Instagram, Messenger en het Audience network. Een hele waslijst dus met verschillende mogelijkheden die ervoor zorgen dat er verschillende targetingopties geboden worden op basis van de demografische gegevens, interesses en het gedrag van de doelgroep.
Dat is natuurlijk hele waardevolle informatie die ervoor zorgt dat jouw advertenties nog beter op hun plek terecht komen en dus ook doen wat ze moeten doen en laat dat nu precies de bedoeling zijn. Op deze wijze heb jij er als ondernemer ook nog eens echt het meeste profijt van!
Facebook Ads is dan ook zeker weten een grote speler die dus ook echt niet in dit rijtje mag ontbreken. Naast Google Ads is dit dan ook een advertentieplatform met een enorm groot bereik wat jij dus ook voor jouw onderneming kan laten werken.
En dan hebben we ook Linkedin Ads nog, dit is het betaalde advertentieplatform van Linkedin. Een platform dat natuurlijk iedere ondernemer wel kent en waar ook bijna alle ondernemers wel deel van uitmaken. Linkedin is dan ook het perfecte platform om jouzelf als ondernemer te profileren en op de kaart te zetten en om je sterke kanten onder de aandacht te brengen.
Linkedin Ads stelt dan ook adverteerders in staat om advertenties weer te geven op de Linkedin feed en de Linkedin pagina’s maar ook de Linkedin inboxen. Het platform biedt op deze manier dan ook targetingopties op basis van een functietitel, branche en je bedrijfsgrootte.
Linkedin Ads is dan ook zeker een belangrijke speler en mag dan ook niet vergeten worden in dit geheel. Het is een platform dat veel bezoekers trekt in de juiste doelgroep dus op die wijze zeker veel waarde heeft.
Ook YouTube Ads horen zeker weten in dit rijtje thuis en mogen ook niet ontbreken. YouTube Ads is dan ook het betaalde advertentieplatform van YouTube en stelt adverteerders dan ook in staata om videoadvertenties weer te geven voor, tijdens of na een YouTube video. Het platform biedt daarnaast targetingopties aan op basis van onder andere demografische gegevens en zoekwoorden en interesses. Dit maakt het dus tot een heel waardevol platform waar ondernemers zeker weten mee uit de voeten kunnen.
Twitter Ads is het betaalde advertentieplatform van Twitter en biedt adverteerders de mogelijkheid om advertenties weer te geven op de Twitter-feed en in Twitter-inboxen. Het platform biedt targetingopties op basis van demografische gegevens, interesses en trefwoorden. Ook Twitter is natuurlijk een groot platform waar onwijs veel mensen gebruik van maken en waar ook heel veel informatie te vinden is. Het is dan ook niet vreemd dat ook Twitter Ads een hele goede en verstandige keuze kan zijn om als ondernemer je pijlen op te richten.
We kennen allemaal de bekende website Amazon wel. Een onwijs groot platform waar eigenlijk alles wel te vinden is wat je maar nodig kan hebben. Onwijs veel mensen weten Amazon dan ook te vinden en het is een onderneming met een ongelofelijk hoge zichtbaarheid en omzet.
En die zichtbaarheid is natuurlijk iets waar jij met jouw onderneming weer graag van wil profiteren. En dat kan heel goed door gebruik te maken van het betaalde advertentieplatform van Amazon. Dit platform stelt adverteerders in staat om advertenties weer te geven op Amazon-productpagina’s en in zoekresultaten. Het platform biedt targetingopties op basis van zoekwoorden, productcategorieën en klantgedrag.
Om al deze redenen is Amazon Ads dus zeker ook een belangrijke speler en dan ook absoluut het overwegen waard voor veel ondernemingen. Wellicht niet een platform waar je in eerste instantie aan denkt maar voor veel verschillende branches dus wel een hele slimme en belangrijke zet om juist dan met deze grote speler in zee te gaan. Aan het bereik gaat het in ieder geval niet liggen want daarmee zit je bij Amazon natuurlijk helemaal goed. Dit platform heeft op dat gebied dan ook zeker weten zijn sporen al wel verdiend de afgelopen jaren. Hoogste tijd dus om je blik te verruimen en te kijken wat dit platform voor jouw onderneming betekenen kan.
En dan tot slot hebben we nog Pinterest Ades, dit is het betaalde advertentieplatform van Pinterest en het stelt adverteerders dan ook in staat om advertenties weer te geven op de Pinterest feed en in de zoekresultaten. Het platform biedt daarnaast ook targetingopties op basis van interesses aan en zoekwoorden en tevens demografische gegevens.
Ook weer een heel waardevol platform dus waar je zeker weten veel voordelen mee kunt behalen voor je onderneming als je het op de juiste wijze weet in te zetten natuurlijk.
Zoals je wel kunt lezen zijn er dus veel verschillende opties beschikbaar als het gaat om het maken van de keuze voor een advertentieplatform dat bij jouw wensen past als ondernemer. Welk keuze je maakt heeft natuurlijk ook te maken met het soort onderneming dat je hebt en op welk platform jouw doelgroep dan ook het meest actief is.
Hier kun je dan ook prima je keuze op baseren om zo voor het beste resultaat te zorgen. Gelukkig zijn er dan ook zeker weten heel veel fijne mogelijkheden waar jij als ondernemer je voordeel uit kun halen. Veel platformen bieden dan ook verschillende soorten voorwaarden en een bepaald bereik waardoor jij een stuk gemakkelijker kunt kijken wat uiteindelijk het beste bij jou en je onderneming gaat passen en welke keuze je dan ook het beste kan maken.
Doe dit altijd weloverwogen en combineer ook vooral verschillende platformen met elkaar als je daar de mogelijkheid toe hebt hoe groter je resultaat en bereik namelijk zal zijn. Op deze wijze realiseer je namelijk als het ware een sneeuwbaleffect en daar kun je dan ook zeker weten fijn je voordeel mee doen.
Genoeg redenen dus om aan de slag te gaan en om ook te zorgen voor een goede zichtbaarheid van jouw onderneming zodat je onderaan de streep de beste resultaten kunt behalen die er mogelijk zijn. Een onderneming in de schijnwerpers wie wil dat nu niet. Met natuurlijk advertenties die ook zeker weten gevonden en gezien worden en op die wijze dan ook veel waarde hebben voor jouw onderneming.
Of je nu kiest voor Facebook, Instagram , Twitter of een van de andere aanbieders ze kunnen je allemaal helpen om verder te komen en om je bereik op een effectieve wijze enorm te vergroten. Kijk dan ook goed en zorgvuldig naar hoe je dit het beste aan kunt pakken zodat ook jij hier je voordeel mee kan doen. Onderaan de streep bereikt jouw onderneming zo heel erg veel winst.