Als je een bedrijf hebt dan is het vaak gebruikelijk dat je daar reclame voor maakt, dit doe je over het algemeen doormiddel van adverteren. Dit is dan ook een heel belangrijk onderdeel van de zichtbaarheid van jouw onderneming. Op deze wijze laat je dan ook het grote publiek kennis maken met jouw producten en diensten en waar jij als ondernemer voor staat!
Een advertentie bestaat dan ook uit een aantal onderdelen. Ten eerste natuurlijk het beeld dat in de advertentie gebruikt wordt. Dit kan een afbeelding zijn maar ook eventueel een filmpje. Hiermee trekt de advertentie vaak de blik van de bezoeker. Maar met enkel en alleen een goede afbeelding of een goed filmpje ben je er nog niet. Het is namelijk ook heel belangrijk dat je vervolgens ervoor zorgt dat de tekst van de advertentie aan een aantal belangrijke punten voldoet.
Zo moet de tekst de benodigde informatie bevatten, maar ook duidelijk zijn, en natuurlijk geen taalfouten bevatten. Kortom er zijn nogal wat factoren om goed op te letten en in deze blog vertellen wij je daar dan ook graag wat meer over. Want hoe schrijf je nu eigenlijk precies de perfecte advertentie tekst en waar moet deze allemaal aan voldoen? Lees je met ons mee?
Als we gaan kijken naar een advertentie voor een onderneming dan is het dus al snel duidelijk dat de tekst van een advertentie heel erg belangrijk is. Het schrijven van een effectieve advertentietekst voor Google Ads is dan ook cruciaal om potentiële klanten te trekken en dus op die manier meer conversie te genereren en juist die conversie is natuurlijk zo belangrijk.
Door te werken met de juiste zoekwoorden kun je dan ook zorgen voor een hogere SEO score en dat komt de zichtbaarheid van jouw advertentie natuurlijk enorm ten goede. Het grote doel van een goede advertentie is dan ook om gevonden te worden en om zo goed zichtbaar te zijn. Hier draagt de tekst dus voor het grootste deel aan bij!
We durven zelfs te zeggen dat zonder een goede tekst je advertentie veel minder zichtbaar zal zijn en ook veel minder goed gevonden zal worden! Des te meer reden dus om die tekst helemaal te laten kloppen en zijn werk te laten doen!
De eerste handige tip die we geven is, houdt de advertentie tekst zo bondig en duidelijk mogelijk. Je boodschap moet dus kort en krachtig zijn. Gebruik hiervoor dan ook maximaal 30 tekens voor de koptekst en 90 tekens voor de beschrijving. Op deze wijze houdt je de aandacht van de lezer er goed bij en weet je ook dat de informatie binnenkomt.
Als je over deze hoeveelheden heen gaat dan zie je vaak dat dit lastig is en dat mensen de informatie niet goed in zich op kunnen nemen of dat ze bijvoorbeeld moeite krijgen om de hoofdzaken en de bijzaken van elkaar te scheiden en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Door dus te zorgen voor teksten waarbij je de hoeveelheid tekens beperkt houdt zie je vooral dat alles klopt en dat je er dus een fijn geheel van maken kan wat lekker wegleest en waarbij de inhoudt van de tekst dus ook echt bij de lezer binnenkomt.
Maak daarnaast gebruik van krachtige en vooral ook relevante zoekwoorden om de aandacht van de lezer er nog beter bij te houden. Onderaan de streep gaat dit zeker weten werken!
Het begint bij een advertentietekst natuurlijk allemaal bij de koptekst. Deze moet dan ook meteen aantrekkelijk zijn en de potentiële klant aantrekken om de rest van de tekst te gaan lezen! De koptekst is dat ook het eerste dat de mensen zien. Als deze niet uitnodigt tot het lezen van de rest van de tekst dan gaat dit helaas waarschijnlijk ook niet gebeuren en dat is natuurlijk heel jammer.
Het is dan ook belangrijk dat de koptekst aantrekkelijk is maar ook relevant is voor de zoekopdracht en eigenlijk al een beetje de inhoudt van de tekst weg geeft. Ook kan het heel slim zijn om actiewoorden in de koptekst te verwerken om mensen ook daadwerkelijk aan te zetten tot actie. Ook dit kan op verschillende manieren. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor “bestel nu” of soortgelijke termen waarmee je de lezer dus aanspoort tot actie.
Het valt of staat dus uiteindelijk allemaal met een goede koptekst want als deze niet op orde is gaat de bezoeker waarschijnlijk ook niet verder lezen en dat is wel wat je graag wil. Alleen op die manier kun jij dan ook je tekst goed zichtbaar maken!
Iedere product of dienst heeft een UPS. Hetgeen wat namelijk jouw product zo bijzonder maakt en dan ook onderscheidt van de concurrentie om je heen! Het is dan ook heel erg van belang om jouw UPS goed te kennen en dus te weten op welke punten jij jouw onderneming goed kan verkopen en aan de man kan brengen!
Op deze wijze kun je dan ook profiteren van deze unieke positie en hier je voordeel mee doen. Maar dan is het dus wel belangrijk dat dit punt eerst goed naar voren komt zodat we allemaal weten waar het om draait.
Gebruik dan ook je UPS om potentiële klanten te overtuigen om voor jouw onderneming te kiezen. Vaak zien we dat dit daadwerkelijk zijn vruchten afwerpt en dat is natuurlijk heel erg prettig en fijn! ook op andere onderdelen van je onderneming kan het enorm fijn zijn om je UPS helder te hebben en deze zichtbaar te maken.
Als ondernemer is het heel belangrijk om goed duidelijk te maken welke diensten en producten je in huis hebt, of beter gezegd wat je te bieden hebt. In een advertentietekst is het dan ook erg belangrijk om zo specifiek mogelijk te zijn in wat je aanbiedt en hoe het de problemen van de klant kan oplossen. Dit is namelijk een heel belangrijk punt omdat je op die manier duidelijke informatie geeft.
Vermijdt dan ook algemene termen en zorg dat uw advertentie relevant is voor de zoekopdracht. Op die manier zie je dan ook dat het meteen duidelijk is wat je te bieden heeft en is de informatie ook heel helder. Je wil namelijk voorkomen dat een potentiële klant nog verder moet zoeken om je aanbod compleet te krijgen. Alles moet eigenlijk in een oogopslag duidelijk zijn zodat je het op deze manier ook zo makkelijk mogelijk maakt voor de klant. Kortom de klant moet geen moeite hoeven doen om aan de juiste informatie te komen.
Een ander belangrijk onderdeel van je advertentietekst is het toevoegen van een CTA, dit noemen we ook wel een call to action, kort gezegd houdt dit in dat je de klant aanspoort om actie te ondernemen. Dit gaat dan bijvoorbeeld om termen zoals “bestel nu” of “neem nu contact op” op deze manier motiveer jij de klant dan ook om actie te ondernemen en om dus verder te gaan richting jouw onderneming en tot eventueel de aankoop van een dienst of product. En dat is natuurlijk uiteindelijk wel je hoofddoel.
Wel is het belangrijk dat je zorgt dat de CTA relevant is voor de advertentietekst en de landingspagina. Op deze manier laat je het dan ook het beste voor je werken en heb je dan ook de grootste kans op resultaat! Het is dan ook zeker weten heel fijn om op deze wijze je advertentietekst het werk voor je te laten doen.
Als je aan de slag gaat met het maken van een goede advertentietekst dan is het vooral ook erg belangrijk om deze zo goed mogelijk te testen zodat jij goed weet wat er werkt en wat niet. Daarnaast kun je dan vervolgens aan de slag gaan met het optimaliseren van de teksten door de resultaten goed te bestuderen en te kijken waar er ruimte is voor verbetering.
Het is dan ook belangrijk om de prestaties van je advertenties goed te monitoren zodat je kunt zien wat er gebeurd. En mocht het nodig zijn kun je natuurlijk het een en ander aanpassen om de tekst verder te verbeteren zodat alles beter werkt en je nog beter gevonden wordt!
Het beste is het dan ook om een testplanning te maken, kijk goed hoe je verschillende teksten vorm kunt geven en laat ze ook daadwerkelijk van elkaar verschillen. Vervolgens kun je op deze wijze dus heel goed uit testen wat wel en niet werkt en welke teksten het beste aanslaan en de meeste conversie realiseren.
Als je uiteindelijk je tekst met de tips die je door het monitoren verkrijgt goed optimaliseert dan weet je zeker dat je een tekst hebt die goed gaat werken en waar je dus ook je voordeel mee kunt doen! De advertentietekst helpt je op die manier dan ook om klanten te trekken en om zo ook beter zichtbaar te zijn!
Hij bestaat toch echt de perfecte advertentietekst. Een tekst waarbij alles klopt en die dus ook zorgt voor klanten die daadwerkelijk doorklikken en uiteindelijk dus op jouw website en wie weet zelfs bij jouw betaalpagina terecht komen. Voor een ondernemer is dat natuurlijk heel erg fijn want dit is dan ook het doel van een advertentie. Je wil graag dat er op geklikt wordt en dat het uiteindelijk leidt tot een nieuwe klant!
Vaak denken we bij een advertentie vooral aan het beeld , zowel een afbeelding of een bewegend beeld. En dat is natuurlijk ook zeker weten een belangrijk onderdeel van een advertentie maar dus niet het allerbelangrijkste. Want in tegenstelling tot wat veel mensen denken is het belangrijkste punt van een advertentie toch wel de tekst. Deze moet namelijk helemaal kloppen en aan een aantal punten voldoen om ervoor te zorgen dat de tekst zo aantrekkelijk mogelijk geschreven is.
Zo is het belangrijk dat de tekst vlot en zonder fouten geschreven is maar ook dat de tekst aantrekkelijk is en mensen dus aantrekt om verder te lezen en om door te klikken naar de website. Daarnaast moet je als potentiële klant de juiste informatie uit de tekst kunnen halen zonder hier al teveel moeite voor te hoeven doen. En als kers op de taart moet je ook nog eens aangezet worden tot actie om vervolgens dus tot conversie te leiden.
Om dit allemaal voor elkaar te krijgen is het dan ook belangrijk om je advertentieteksten goed te testen en ook te optimaliseren waar nodig zodat je er het juiste resultaat mee bereiken kan en het dus je doelen kan realiseren.
Wel is het hierbij verstandig om jezelf ook goed te realiseren dat het schrijven van een goede advertentietekst een doorlopend proces is waar je met regelmaat aandacht aan moet besteden en wat ook eigenlijk nooit helemaal af is. Het is dan ook belangrijk om te blijven testen en optimaliseren tot je het beste resultaat te pakken hebt dat ook echt zijn werk voor je gaat doen!