Dat je online zichtbaarheid als ondernemer onwijs belangrijk is dat weten we natuurlijk allemaal wel. Zeker in deze tijd is het onmisbaar om als ondernemer online actief te zijn en om ook online goed gevonden te worden. Hier komt vaak een groot deel van je klanten vandaan.
Echter is de online wereld natuurlijk ook een hele grote wereld en zijn er veel andere vissen in de zee. De hoogste tijd dus om ervoor te zorgen dat jij opvalt tussen al deze vissen en dat jouw website of gegevens goed gevonden worden.
Hier zijn natuurlijk een heleboel manieren voor en het is dan ook een verhaal met meerder facetten. Er is niet een enkele factor die ervoor zorgt dat je online goed zichtbaar kunt zijn en goed gevonden kunt worden maar het zijn er meerdere bij elkaar. In deze blog gaan wij er eentje voor je uitlichten en dat is het belang van goede content. Het is dan ook onwijs belangrijk om je website van goede content te voorzien net als je social media kanalen zodat je goed gevonden zal worden als ondernemer.
Maar wat verstaan we eigenlijk onder goede content? En waar moet goede content allemaal aan voldoen? In deze blog hebben wij dat voor je op een rijtje gezet zodat je precies weet wat goede content is en hoe je het in kunt zetten. Lees je met ons mee?
Als we gaan kijken naar de online zichtbaarheid van een onderneming dan speelt content hier een grote rol. Content kan er namelijk voor zorgen dat de website beter gevonden wordt maar ook meer gewaardeerd word. Content is daarnaast ook nog eens informatief. Via goede content kun je dus heel makkelijk de juiste informatie over je onderneming naar buiten brengen.
Daarnaast zorgt goede content ook voor engagement met je klanten en dat is een heel belangrijk punt waar we het later in deze blog nog wat verder over gaan hebben. Engagement is waarschijnlijk zelfs het meest belangrijke doel wat je met goede content kunt bereiken.
Je kunt je dus vast wel voorstellen dat het als ondernemer onwijs belangrijk is om veel tijd en aandacht te stoppen aan het realiseren van goede content die dan ook volledig bij de missie en visie van je onderneming past. En wellicht is dat ook wel meteen het belangrijkste punt. De content moet volledig aansluiten bij je onderneming om ook daadwerkelijk een doel te dienen.
En dan zijn er dus ook een aantal eisen waar goede content aan moet voldoen. Een aantal punten als het ware die er bij elkaar voor zorgen dat content goed werkt en goed in elkaar zit. Deze punten zetten wij dan ook graag even voor je op een rijtje. Ten eerste is het bijvoorbeeld belangrijk dat content goed geschreven is. Dit betekend dat de tekst goed in elkaar zit en dat het lekker weg leest. Het is natuurlijk logisch dat hier ook bij hoort dat er geen spelfouten in de tekst te vinden zijn.
Daarnaast is het ook van belang dat de tekst zonder fouten is geschreven, de tekst zegt namelijk veel over je onderneming en wordt ook zo gelinkt. Op het moment dat de tekst dus niet goed in elkaar zit dan merk je ook meteen dat dit een beeld geeft bij mensen wat ze ook op je onderneming betrekken. Het is natuurlijk onnodig om te vermelden dat je dit liever niet wil hebben. Taalfouten zijn dan ook uit de boze en moeten voorkomen dienen te worden.
Ook is het belangrijk dat het onderwerp van de content aanspreekt. Het moet dus passen bij je onderneming. Ook dit is een belangrijk punt omdat je er zo dus voor zorgt dat de content aansluit en ook dat is weer iets waar je zeker van wil zijn. Al deze punten bij elkaar vormen dus goede content. En dat is van grote waarde voor een onderneming.
En dan natuurlijk de vraag hoe kom je aan goede content voor je onderneming. Hier heb je natuurlijk een aantal opties voor. Zo kun je ten eerste natuurlijk zelf aan de slag gaan maar lang niet iedereen ziet dit zitten of is hier goed in. Ook kan het zo zijn dat als ondernemer je hart niet ligt bij het schrijven van content en dat is ook heel logisch. Vaak liggen jouw hart en passie dan ook bij het ondernemen.
Er is dan ook veel voor te zeggen om een ondernemer aan te raden te doen waar hij of zij goed in is en waar de passie ligt. Vaak ben je hier dan ook het beste in en levert je dit dus ook het grootste resultaat op. Het is dan ook niet vreemd dat veel ondernemers er uiteindelijk voor kiezen om het realiseren van goede content uit te besteden en dit kan dus zeker weten een hele verstandige keuze zijn waar je veel profijt van kan hebben.
Er zijn dan ook voldoende bureaus of zzp’ers die je in de arm kunt nemen en die jou hier prima mee kunnen helpen. Het is dan ook vooral erg belangrijk om goed te kijken of je iemand kunt vinden die bij je past en die dus jou en jouw onderneming snapt. Dit match is wel heel belangrijk omdat alleen op die manier de visie en missie van jouw onderneming overgebracht kunnen worden natuurlijk.
Onderaan de streep is het dus zeker weten belangrijk om eens goed te kijken waar je nu het beste goede content vandaan kunt halen en of je dit ook daadwerkelijk wel zelf moet gaan doen. Kijk hier dan ook kritisch naar.
Uiteraard zijn er ook veel ondernemers die het liefste alles in eigen hand houden en die dan ook vooral graag zelf aan de slag gaan. Wat we daarbij vooral vaak zien is dat ondernemers de missie van hun onderneming heel erg goed over kunnen brengen en dit spreekt klanten vaak wel heel erg aan.
Er is natuurlijk niemand zo gepassioneerd over jouw onderneming als dat jij zelf natuurlijk bent, het is dan ook niet vreemd dat het belangrijk is om zelf aan de slag te gaan om hier je voordeel mee te doen. Als je zelf aan de slag gaat dan zie je namelijk ook al snel dat je hier voordelen van kunt ervaren.
Je weet ten eerste zelf natuurlijk als geen ander wat er allemaal in jouw onderneming speelt en het is dan ook meteen een stuk makkelijker om hier op in te springen. Daarnaast weet je ook als geen ander wat je allemaal uit wil dragen en ook dit is dus makkelijk gedaan als ondernemer. Wel is het dan zaak dat je de goede toon weet te vinden en dat het je dus lukt om alles goed over te brengen maar als je dit in de vingers hebt dan heeft het veel voordelen.
En dan bespaar je tot slot ook nog eens geld uit doordat je het niet uit hoeft te besteden maar doordat je zelf aan de slag gaat. Wel is het zo dat het je een stuk meer tijd kost en hier moet je dan natuurlijk wel weer rekening mee houden en daarbij is het dan natuurlijk ook van belang om te bedenken of je het leuk vindt. Want als dit niet het geval is dan is het natuurlijk ook wel zonde.
Er zitten dus zeker weten voor en nadelen aan het zelf aan de slag gaan en het is dan ook van belang om deze goed te benutten.
Naast zelf aan de slag gaan kun je het realiseren van goede content dus ook heel erg goed uitbesteden en ook dit kan dus zeker zo zijn voordelen hebben. Als je het maken van content namelijk uitbesteed dan zorgt dit ervoor dat je zeker weet dat de content goed in elkaar zit. Maar nog belangrijker dan dat het zorgt ervoor dat jij je tijd kunt besteden aan datgene waar je het liefst mee bezig bent binnen je onderneming. Je hoeft je dus verder niet druk te maken over het maken van de content maar het is natuurlijk wel zo dat je er in zekere zin altijd wel iets mee te maken hebt.
Je kunt je hier dan ook nooit helemaal van terugtrekken en zal altijd in zekere zin hiermee bezig moeten zijn en blijven om goede resultaten te realiseren. Al is het enkel en alleen al om de juiste input te leveren waar de persoon die je hebt ingehuurd mee aan de slag kan. Omdat het onderaan de streep natuurlijk jouw onderneming blijft ben jij hier natuurlijk vaak de aangewezen persoon voor en komt dit dan ook vaak bij jou terecht.
Het uitbesteden van het maken van content heeft dus ook weer voor en nadelen en onderaan de streep is het dus vooral heel belangrijk om te doen waar jij je goed bij voelt en waar jij voldoende voldoening uit haalt.
Zoals je dus wel lezen kunt heeft het realiseren van goede content voor je onderneming nog best wel even wat voeten in de aarde en is het dan ook zeker iets waar de nodige aandacht aan besteedt moet worden en wat ook van grote waarde is voor je onderneming, het is dan ook niet iets wat je zomaar even doet maar waar je dus zeker wel even goed over na moet denken zodat je het op de juiste wijze aan kunt pakken voor het beste resultaat. Maar als je dit dan ook op deze wijze doet wil je waarschijnlijk nooit anders meer! En realiseer je content waar jou onderneming op alle vlakken van kan profiteren.