Hoe creëer je content die bij je onderneming past

divider_round_bottom

Content, het is een onderwerp waar we boeken vol over zouden kunnen schrijven. Hoe maak je content, hoe speel je content in de kijker, hoe maak je content zichtbaar, hoe zorg je ervoor dat jouw content gevonden wordt en ga zo maar door. Maar bovenal is content een onmisbare tool voor vrijwel iedere ondernemer.

Content zorgt ervoor dat jouw onderneming zichtbaar wordt en ook vindbaar wordt. En dat is natuurlijk precies wat jij als ondernemer ook nodig hebt en waar jouw onderneming ook van groeit. We kunnen zelfs wel stellen dat je als ondernemer niet zonder content kunt.

Het belang van goede content is dus groot. Maar als ondernemer wil je ook graag jouw eigen missie en visie overbrengen bij de klant en dat kan soms nog best lastig zijn. Content is natuurlijk bij uitstek een geschikt iets om deze missie en visie mee over te brengen maar dan moet dit natuurlijk wel op de juiste wijze gebeuren en dat kan nog best een flinke zoektocht opleveren. Want hoe zorg jij er nu voor dat jouw content volledig bij je onderneming past. Dat het uitstraalt wat jij als ondernemer uit wil stralen en dat het dus ook de juiste klanten aantrekt?

In deze blog gaan wij jou een aantal tips geven die ervoor zorgen dat jij content kunt leren creëren die helemaal bij jouw onderneming past en die dan ook jouw persoonlijke missie en visie uitdragen. Lees je met ons mee?

Goede content is onmisbaar voor iedere ondernemer

Ten eerste kunnen we wel stellen dat goede content onmisbaar is voor iedere ondernemer en dat de juiste content voor een ondernemer dan ook ongelofelijk waardevol kan zijn. En dat is niet zonder reden. Content brengt namelijk de boodschap van jouw onderneming over en heeft daarnaast het vermogen en het doel om zicht te verspreiden waardoor jouw content dus ook nog eens voor heel veel mensen zichtbaar wordt en indirect dus ook jouw onderneming. Je kunt je dus vast wel voorstellen dat dit voor iedere ondernemer heel erg waardevol is.

En niet alleen waardevol, we kunnen dus zelfs wel stellen dat goede content  onmisbaar is voor een ondernemer. Goede content is dan ook content die helemaal bij een ondernemer past en die de boodschap van de ondernemer goed over weet te brengen. Als ondernemer is dit natuurlijk een kostbaar iets omdat je er op deze manier dus ook voor zorgen kunst dat je onderneming veel mensen weet te bereiken.

Vandaar dat het ook zeker weten een heel goed idee is om te investeren in goede content want deze investering haal je er dan ook zeker weten altijd wel weer uit!

Wat verstaan wij onder goede content

Ten eerste is het misschien handig om even terug naar de basis te gaan en om te gaan kijken wat we nu eigenlijk onder goede content verstaan. Want wat is nu eigenlijk precies goede content? En waar herken je dit dan ook aan? Eigenlijk is dat vrij simpel uit te leggen. Goede content is dan ook content die mensen aanspreekt en die daarnaast goed zichtbaar is.

Op deze maneir sla je dan ook twee vliegen in een klap. Je hebt dus en content die goed gevonden wordt en een groot publiek bereikt maar daarnaast heb je dus ook content die mensen aanspreekt. Dit is dus een gouden combinatie die echt onmisbaar is voor goede content.

Als je hier dus voor zorgt dan weet je op deze manier zeker dat je content aan het realiseren bent die dus veel mensen bereikt en die er ook nog eens zorg voor draagt dat veel mensen kennis kunnen maken met jouw dienst of product. En dat is natuurlijk de wens van iedere ondernemer.

Content die bij je onderneming past

Nu weten we dus wat goede content is maar wat is dan precies content die bij je onderneming past. Ook dit kunnen we weer heel handig uitleggen. Content die bij je onderneming past is namelijk content die dus goed past bij wat jij met jouw onderneming voor ogen hebt. Content die dus past bij de missie en visie van jouw als ondernemer en die dit dus ook uitdraagt.

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat goede content die ook helemaal bij jouw onderneming past ook goed herkenbaar is. Als je deze content dus zou zien zou je deze ook meteen aan jouw onderneming linken. Dan weet je zeker dat je content te pakken hebt die ook goed bij je onderneming past en dat is natuurlijk heel erg waardevol.

Maar op welke wijze past content dan bij een onderneming. Dat is ook vrij gemakkelijk uit te leggen. Ten eerste is het dan belangrijk dat het gaat om content die dus volledig bij de onderneming past en bijvoorbeeld ook de huisstijl van de onderneming zichtbaar maakt. Door dit te doen zorg je er ook voor dat je content dus aan je onderneming gelinkt kan worden. Maar dat is niet alleen wat belangrijk is. Als ondernemer heb je vaak een bepaalde missie en visie voor je bedrijf. Als je content wil realiseren die goed bij je onderneming past dan moet deze visie en missie ook zichtbaar zijn in deze content. Kortom het hele totaal plaatje moet dus goed met elkaar kloppen. Pas dan heb je content te pakken die goed bij je onderneming past en waar jij dus je voordeel mee kunt doen.

Gebruik beeldmateriaal die goed bij je onderneming past

Als we gaan kijken naar goede content dan kunnen we eigenlijk twee onderdelen onderscheiden. Zo hebben we de tekst ook wel het bericht genoemd en het beeld, dus het plaatje of de foto of het stukje film. Deze werken samen en vormen dus gezamenlijk de content. Als jij wil dat je content goed gevonden wordt en ook helemaal bij jouw onderneming past dan is het natuurlijk ten eerste belangrijk dat het beeld materiaal dat je voor de content gebruikt ook goed bij je onderneming past. Het beeldmateriaal is namelijk het eerste wat zichtbaar is en het is dus ook niet zo vreemd dat het van belang is dat juist dit beeldmateriaal dus goed zichtbaar is.

Het kan dan ook zijn dat je beeldmateriaal gebruikt wat je zelf gemaakt hebt maar ook kun je ervoor kiezen om dit te laten doen. In ieder geval is het wel altijd handig om het logo van je onderneming hierin te verwerken en om er dus voor te zorgen dat je bijvoorbeeld de huisstijl of de kleuren passend bij je onderneming gebruikt.

Daarnaast zien we ook vaak dat ervoor gekozen wordt om het beeld al een bepaalde boodschap te laten bevatten en ook dat is een heel slimme keuze. Aangezien het beeldmateriaal het eerst gezien wordt kun je er op die wijze dan ook meteen voor zorgen dat jij jouw onderneming en jouw missie en visie goed zichtbaar maakt.

Het juiste beeldmateriaal gebruiken is dan ook zeker weten een belangrijk onderdeel van jouw onderneming en jouw online zichtbaarheid en het is dan ook van groot belang om hier goede keuzes in te maken.

Gebruik de juiste tekst die jouw missie en visie zichtbaar maakt

Naast beeldmateriaal zien we natuurlijk ook de tekst bij de content staan. En ook dit is dus een heel groot en belangrijk onderdeel van de juiste content. Bij de tekst zie je natuurlijk dat je meteen de ruimte en de mogelijkheid hebt om deze bij jouw onderneming te laten passen. Dit kun je dan ook op verschillende manieren doen. Ten eerste is het natuurlijk belangrijk dat je ervoor zorgt dat de tekst staat waar jij voor staat. Let hierbij bijvoorbeeld op het woordgebruik maar ook op de inhoud van de tekst. Daarnaast zijn spelfouten ook uit de boze dus loop je tekst nog altijd even na.

Zorg voor een pakkende tekst die vooral niet te lang en ingewikkeld is. Eigenlijk zou het wel het mooiste zijn als jij in 3 zinnen kunt zeggen wat je overbrengen wil, zo lang houden dan ook de meeste mensen hun aandacht bij de tekst voordat ze helaas weer afhaken. Alles bij elkaar zorgt de tekst er wel voor dat je dus de mogelijkheid hebt om jouw missie en visie onder woorden te brengen. Het is dan ook zeker belangrijk om hier goed gebruik van te maken.

Daarnaast wil je natuurlijk ook dat jouw content goed gevonden wordt dus houdt hier dan ook rekening mee bij het schrijven van de tekst. Het gebruik van bepaalde hashtags kan dan ook zeker weten een goede optie zijn en de zichtbaarheid van jouw bericht dan ook te helpen verhogen.

Ook kan het slim zijn om een verwijzing naar je website of naar eerdere berichten in de tekst te verwerken vaak zien we dan ook dat mensen doorklikken en zo dus weer meer informatie over jouw onderneming te weten komen. Kortom alles bij elkaar is de tekst dus zeker weten ook een heel belangrijk onderdeel van de content en biedt dit veel fijne mogelijkheden.

Hoe realiseer je content die bij je onderneming past

We hebben in deze blog dus zeker wel het belang laten zien van content die bij je onderneming past. Dit is dan ook ongelofelijk belangrijk en vooral ook waardevol omdat je dus op deze manier de kans krijgt iets te laten zien van je onderneming aan een groter publiek. Het is dan natuurlijk wel van groot belang dat je hier een publiek mee kan bereiken dat feeling heeft met jouw missie en visie. Vandaar dat het dan ook van groot belang is om deze goed  over te brengen in je content. Gelukkig heb je zowel beeld als tekst om dit te doen en dit vormen dan ook twee belangrijke elementen hiervan.

Als je graag content wil hebben die bij je onderneming past dan is het vooral heel belangrijk om je missie en visie hierin naar voren te laten komen zodat dit goed zichtbaar wordt. Juist dan kan je de juiste doelgroep aantrekken en meteen duidelijk en zichtbaar maken waar jij met je onderneming voor staat. Zorg dan ook dat dit goed in zowel de tekst als het beeld naar voren komt en je maakt al een hele fijne keuze.

Uiteindelijk kun je dan ook op deze wijze super goed profiteren van de zichtbaarheid van jouw content en dat is dan ook precies het doel!`