Het belang van contentmarketing voor jouw online aanwezigheid

divider_round_bottom

Contentmarketing is een essentieel onderdeel van een succesvolle online aanwezigheid. En juist die online aanwezigheid is weer zo onwijs belangrijk voor eigenlijk iedere ondernemer om jezelf online zichtbaar te maken en in de kijker te spelen. Vandaar dat ondernemers hier de laatste tijd ook steeds meer aandacht aan besteden om ervoor te gaan zorgen dat jij goed zichtbaar bent en dat jouw content gevonden kan gaan worden.

Maar wat is contentmarketing nu eigenlijk precies en hoe zet je het dan ook zo effectief mogelijk in voor jouw eigen onderneming? Waar moet je allemaal rekening mee houden? Wat zijn de sterke kanten van contentmarketing en noem het allemaal maar op.

In deze blog geven wij jou hier maar wat graag antwoord op zodat jij hier als ondernemer ook zeker je voordeel mee kunt doen. Contentmarketing voor je laten werken is dan ook een onwijs sterk gegeven en onmisbaar voor een goed online marketing plan.

Het belang van contentmarketing betekend dan ook dat jij als ondernemer op de online kaart komt te staan en juist dat is iets waar jij heel goed je voordeel mee kan doen. Lees je met ons mee?

Wat verstaan we onder contentmarketing

Voordat we gaan uitleggen wat nu eigenlijk het belang van contentmarketing is en hoe je het dus ook zo effectief mogelijk in kunt zetten voor jouw onderneming leek het ons eerst natuurlijk belangrijk om aan te geven wat we nu eigenlijk verstaan onder content marketing. Want waar staat deze term nu eigenlijk precies voor?

Contentmarketing is een marketingdiscipline die zicht richt op het realiseren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente informatie. Het doel daarvan is om een publiek aan te trekken en te behouden om zo dus uiteindelijk een winstgevend klantgedrag te verwezenlijken.

Nu we dit wat meer helder hebben is het natuurlijk ook meteen duidelijk waarom contentmarketing zo belangrijk is voor je onderneming en waarom het dus zo nodig is om hier goed mee om te gaan om het voor  je onderneming te laten werken.

Het trekken van bezoekers naar jouw website

Contentmarketing helpt dus bij het aantrekken van bezoekers naar jouw website. Dit is natuurlijk voor iedere ondernemer enorm waardevol omdat dit weer kan leiden tot conversie en dus omzet. Dit begint dus allemaal bij het trekken van bezoekers naar je website.

En hoe doe je dat dan, dat trekken van bezoekers naar je website vraag jij je nu misschien af. Dit begint dus ook allemaal met goede contentmarkting. Door bijvoorbeeld het delen van waardevolle en relevante content zoals blogposts, video’s en whitepapers en infographics, kun je de aandacht van jouw doelgroep dus aantrekken en vervolgens naar jouw website leiden en dat is precies wat  je als ondernemer graag wil zien.

Het trekken van bezoekers naar jouw website is dus van wezenlijk belang en als ondernemer moet je hier dan ook zeker weten voldoende aandacht voor hebben.

Het opbouwen van autoriteit

Wat je als ondernemer in een bepaalde branche eigenlijk het liefste zou willen is dat je als het ware een soort autoriteit op dat branche gebied wordt. En juist dat is zo van belang. Op deze manier kun je namelijk jouw expertise laten zien en dit doe je bijvoorbeeld door waardevolle en relevante content te delen. Op deze wijze zorg je er dan ook voor dat je als het ware laat zien welke kennis je allemaal in huis hebt en zo wordt je door de klant ook al snel op waarde geschat. En dit draagt er weer aan bij dat bezoekers van jouw website jouw onderneming als betrouwbaar en deskundig beschouwen en ook dat is iets wat je natuurlijk graag terug wil zien.

Het opbouwen van autoriteit kan dus een heel belangrijk onderdeel van de juiste contentmarketing voor jouw onderneming zijn, het is dan ook belangrijk om hier aandacht aan te besteden en om jouw eigen kennis op alle vlakken te blijven laten groeien en zichtbaar te blijven maken. Net zolang tot dat jij een ware autoriteit op jouw vakgebied bent.

Het verhogen van de betrokkenheid

Contentmarketing kan de betrokkenheid van jouw doelgroep verhogen. Dit gegeven alleen al is eigenlijk meteen het grootste doel van contentmarketing en ook waarschijnlijk het meest waardevolle. Je wil dan ook onwijs graag dat je betrokkenheid zo hoog mogelijk is omdat dit natuurlijk kan leiden tot extra klanten maar vooral extra omzet.

Nu is natuurlijk voor iedere ondernemer de vraag hoe je er dus voor zorgt dat je die betrokkenheid zo hoog mogelijk krijgt. Nu zijn hier gelukkig een aantal manieren voor. De eerste is door met regelmaat nieuwe informatie te delen. Hierdoor ben je dus actief en blijf je ook bij veel mensen in de kijker komen. Deel dus met grote regelmaat interessante en nieuwe content zodat je jouw doelgroep betrokken houdt bij je bedrijf en bij alle ontwikkelingen. Daarnaast wil je ze natuurlijk ook aanmoedigen om terug te keren naar jouw website en ook dat is een belangrijk onderdeel natuurlijk.

Het verhogen van de betrokkenheid is dus een belangrijk onderdeel van jouw contentmarketing en online aanwezigheid en vergeet dit dan ook vooral niet op de juiste wijze in te zetten.

Zorg voor het verbeteren van de zoekmachineoptimalisatie

Contentmarketing kan de SEO van jouw website verbeteren tenminste als dit op de juiste wijze gedaan wordt. Als onderneming wil je bij alle zoekmachines natuurlijk zo hoog mogelijk naar voren komen omdat je zo goed mogelijk zichtbaar wil zijn. Echter ben je niet de enige vis in de zee en heb je vaak dus ook aardig wat concurrentie. Zoekmachines geven dan ook maar wat graag voorrang aan websites met waardevolle en relevante content, waardoor jouw website hoger in de zoekresultaten kan verschijnen.

Ook hierbij speelt het maken en verzorgen van de juiste content dus weer een grote rol en gaan deze twee hand in hand met elkaar. Uiteindelijk is je SEO score dan ook van groot belang en bepaald dit hoe goed jij gevonden gaat worden. Ook online reviews kunnen hier een grote rol in spelen, tenminste als ze positief zijn. Negatieve reviews kunnen juist het tegenovergestelde effect hebben en dat wil je natuurlijk liever voorkomen!

Zorg dus voor het verbeteren van je zoekmachineoptimalisatie door gebruik te  maken van regelmatige en relevante content die jouw bezoekers aan zal spreken!

Het genereren van leads

Door waardevolle en relevante content te delen, kun je leads genereren voor jouw bedrijf. Potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in jouw content, zijn waarschijnlijk ook geïnteresseerd in jouw producten of diensten. Door deze dus goed zichtbaar te maken door het delen van relevante content kun je ze dus naar je website toe leiden. En dat is dan ook precies de bedoeling. Het genereren van leads is dus een waardevol onderdeel van contentmarketing en zorgt er dus ook voor dat je meer traffic krijgt dat weer tot meer omzet kan leiden. Wil jij dus meer online aanwezig zijn dan kun je dus ook zeker niet zonder een aantal zeer goede leads die je voor je laat werken!

Het verhogen van de conversie

Het verhogen van de conversie is dus ook een onderdeel dat we zeker weten niet mogen vergeten. Maar wat betekend deze term nu eigenlijk? Kort gezegd gaat dit erom dat bijvoorbeeld het delen van content ook daadwerkelijk leidt tot een bezoeker naar je website en uiteindelijk een verkoop. Het uiteindelijk doel van de ondernemer dus en de weg ernaar toe. Het is dan ook belangrijk om voor voldoende conversie te zorgen omdat je hier als ondernemer dus de vruchten van plukt, daarnaast is contentmarketing dus een belangrijke speler in dit geheel.

Door een goede contentmarketing neer te zetten kun je dus zorgen voor meer conversie en dat is dus het uiteindelijke doel. Eventuele klanten die interesse hebben in jouw content en deze dus bekijken en misschien zelfs delen wil je natuurlijk naar je website toe krijgen. Het is dan ook belangrijk dat de content hen dusdanig aanspreekt dat ze daarna verder klikken en op je website terecht komen. Vervolgens is natuurlijk ook de inrichting van die website weer van belang omdat je ze hier vervolgens weer wil aanzetten tot een aankoop. Gelukkig is die kans dan al vrij groot omdat ze dus al interesse tonen in jouw product en dienst en dus ook niet zonder reden verder geklikt hebben en op je website terecht gekomen zijn!

Uiteindelijk is het dus een heel proces en is het dus niet enkel het resultaat maar zeker ook de weg ernaartoe die ertoe doet. Conversie is dus ook een belangrijke spil in het geheel die zeker weten voor heel veel waardevolle leads kan zorgen en die dus ook absoluut aan kan zetten tot aankopen.

Hoe hoger je conversie score hoe beter dus en vandaar dat de meeste ondernemers er ook van alles aan willen doen om die conversie score zo hoog mogelijk te krijgen en vaak met het gewenste resultaat.

Het belang van contentmarketing voor een succesvolle online aanwezigheid

Kort gezegd kunnen we dus zeker wel stellen dat contentmarketing een onwijs belangrijk onderdeel van succesvolle online aanwezigheid is. We kunnen zelfs wel stellen dat het er een cruciaal onderdeel van is.  Door het delen van relevante content kun je dus bezoekers aantrekken en deze naar je website leiden. Daarnaast is het ook van belang om te laten zien dat je een autoriteit bent op jouw vakgebied. Dit wekt natuurlijk veel vertrouwen bij eventuele klanten en zo laat je dus zien dat je kennis van zaken hebt, zorg er dan ook voor dat je zelf altijd nieuwe kennis blijft ontwikkelen dit heeft vaak een groot resultaat en zorgt ook nog eens voor een bepaalde betrouwbaarheid en vertrouwen in jouw als ondernemer

Daarnaast wil je natuurlijk ook graag de betrokkenheid verhogen. Je wil dat bezoekers je de gun factor gaan geven en vanuit jouw online omgeving ook diensten of producten bij je af gaan nemen. Een goede contentmarketing is hierbij de sleutel tot succes. Ook het verbeteren van je SEO is hier een belangrijk onderdeel van. Je wil natuurlijk zo hoog mogelijk naar boven komen in de zoekmachines en hierbij is het dan ook van belang dat jouw SEO score zo hoog mogelijk is zodat je zo goed mogelijk gevonden kunt worden!

En tot slot wil je natuurlijk leads genereren en je conversie verhogen. Dit allemaal met als doel om meer klanten te trekken en dus omzet te genereren. Het is dan ook onwijs waardevol en van groot belang om jouw content marketing volledig op orde te hebben zodat dit jouw online zichtbaarheid ten goede komt. Vandaag de dag speelt zich steeds meer online af en is dit dan ook het moment om jouw focus hier ook volledig op te richten en om als ondernemer mee te gaan in deze stroming. Sowieso is het als ondernemer natuurlijk altijd van groot belang om jezelf te blijven ontwikkelen en om mee te bewegen met de nieuwste trends en ontwikkelingen en dit is daar dan ook zeker een belangrijk onderdeel van dat niet vergeten mag worden.

Het is daarom belangrijk om tijd en middelen te investeren in het ontwikkelen van een effectieve contentmarketingstrategie die voor jouw onderneming gaat werken en die jouw als ondernemer ook zeker gaat helpen om je doelen te bereiken. Alleen dan kun je hier goed mee uit de voeten en zorg je er ook voor dat je de juiste stappen zet en dat je een optimale online aanwezigheid hebt waarbij jij jezelf als ondernemer en jouw ondernemer laat zien en in de kijker speelt!