Als je als ondernemer zichtbaar wil zijn dan is een van de manieren om dit te doen gebruik maken van social media. Bijna iedere ondernemer heeft dit dan ook wel begrepen vandaag de dag en heeft dan ook vaak wel een social media profiel. Enorm slim natuurlijk omdat je op deze wijze snel en makkelijk de juiste informatie de buitenwereld in kunt brengen en dus bij jouw klanten terecht kunt laten komen of jouw doelgroep. En dat is natuurlijk iets wat zaken oplevert en waar je het allemaal voor doet.
Maar de wereld van social media is een grote wereld en je bent ook nog eens lang niet alleen in deze wereld. Het kan dus een uitdaging vormen om op te vallen tussen al deze andere aanbieders. Ook al vormt dit een uitdaging het betekend zeker niet dat het onmogelijk is en vandaar dat we in deze blog hier ook wat meer aandacht aan besteden. Want hoe doe je dat nu eigenlijk dat opvallen op social media en waarom is het zo belangrijk? We geven je een aantal handige tips om jouw profiel er echt uit te laten springen en om er dus voor te zorgen dat jij extra goed opvalt op social media en hier dus de voordelen van ervaart. Lees je met ons mee?
Ten eerste is het natuurlijk als ondernemer enorm belangrijk om actief te zijn op social media en om hier je voordeel mee te doen. Je wil natuurlijk graag zichtbaar zijn en daarnaast klanten naar je toe trekken en bestaande klanten behouden. Iedere ondernemer weet dat hier tijd en moeite in gaat zitten en dat het soms flink zoeken kan zijn naar een manier om klanten te bereiken en geïnteresseerd te houden. Maar zeker weten niet onmogelijk.
Een van die manieren om klanten te blijven bereiken is dan ook social media. En het is dan ook voor iedere ondernemer onwijs belangrijk om hier gebruik van te maken en je voordeel mee te doen. Het biedt dan ook onwijs veel mogelijkheden om jouw onderneming via deze platformen te profileren en zichtbaar te maken. Op deze wijze zie je dan ook dat je hier als ondernemer veel uit kunt halen.
De eerste vraag is dan ook of jij al actief bent op social media als ondernemer en als dit niet het geval is dan raden wij je dat zeker weten aan!
Social media is vandaag de dag niet meer uit onze levens weg te werken. Bijna iedereen maakt er dan ook gebruik van op zijn of haar eigen manier. Zowel persoonlijk als zakelijk. Het is dus een groot veld waar je in moet proberen op te vallen.
Maar hoe doe jij dat nu? Opvallen met jouw onderneming tussen al die ondernemers die ook gebruik van social media maken en daar regelmatig iets plaatsen en verbindingen leggen met hun doelgroep en andere ondernemers. Hier is dan ook niet zomaar een manier voor. Nee dit kan gelukkig op verschillende manieren en al deze manieren bij elkaar zorgen er dan ook voor dat jij goed zichtbaar bent en jouw onderneming in de kijker kan spelen.
Het fijne aan het gebruiken van verschillende manieren is dat je dus ook heel goed een manier kunt vinden die helemaal bij jou en je wensen en visie en missie als ondernemer past. Op die wijze blijf je dan ook zeker weten zichtbaar. Daarnaast is het vooral ook belangrijk om te kijken naar manieren die anders zijn en dus mooi op vallen.
Het meest belangrijke wat je kunt doen om op te vallen tussen die grote groep aanbieders is door altijd authentiek te blijven. Dit klinkt wellicht een beetje raar en tegenstrijdig maar toch is dit ongelofelijk belangrijk en echt les nummer een in het geheel. Als je namelijk jezelf blijft dan komt je boodschap vaak ook veel beter over.
Klanten voelen dit aan en ervaren dit als vertrouwd en gemeend en zullen op die manier dan ook veel eerder geneigd zijn om producten en diensten bij je af te nemen en dat is natuurlijk ook wat je graag ziet gebeuren. Daarnaast is het ook zo dat we zien dat als je authentiek blijft je ook herkenbaar bent. Door altijd jezelf te blijven als ondernemer val je dus onderaan de streep op en gaan mensen je stijl ook herkennen.
Het is dus heel belangrijk om op je social media kanalen authentiek en dus helemaal jezelf te blijven. Ga je niet opeens overdreven aanpassen aan wat je om je heen ziet gebeuren want het is juist jouw kracht om dit niet te doen en om volkomen jezelf te blijven! Kijk dan ook goed naar hoe je dit vorm kunt geven om er op die wijze een succes van te maken.
Net als het feit dat het dus zo belangrijk is om authentiek te blijven is het net zo belangrijk om online je mening te uitten die past bij jouw visie en missie. Op die wijze wordt je dus ook herkenbaar en als eerlijk en betrouwbaar gezien. En dat is natuurlijk de sleutel tot succes. Veel mensen zoeken een onderneming waar ze echt op kunnen bouwen. Ze betalen geld voor het afnemen van een product of een dienst en willen dan ook waar voor hun geld krijgen.
Daarnaast is het wel zo dat je niet te grof moet zijn en wel moet letten op de uitlatingen die je doet. Bij sommige dingen kun je jezelf wellicht afvragen of het wel slim is om daar reactie op te geven. Het is dan ook belangrijk om ook hier goed naar te kijken en om dus op die manier goed na te denken over wat je wel of niet wil zeggen online. Je moet je dan ook goed realiseren dat alles aan je onderneming gelinkt kan worden en dat is dan ook de basis.
Bedenk bij de uitspraken die je doet dan ook goed of dit uitspraken zijn die jij gelinkt wil hebben aan je onderneming of dat dit niet het geval is. Wees hier bewust van en ga hier goed mee om voor het beste resultaat.
Als je een bericht op social media post dan is het vooral ook slim om lekker veel kleur te gebruiken zeker als je een beetje op wil vallen. Het is dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat je goed weet waar je dit mee kunt doen en hoe je die kleuren kunt gebruiken.
De meeste social media berichten bevatten ook beeld materiaal. Dit is overigens ook meteen een goede tip want de berichten met beeld materiaal worden veel beter gevonden en gezien. Als jij dus wil dat jouw bericht op gaat vallen dan is het ten eerste slim om te beginnen met het toevoegen van beeld. Daarnaast is het vooral ook handig om hier wat kleur bij te gebruiken. Kleur zorgt er dan ook voor dat je berichten nog beter opvallen en springen in het oog, mensen klikken dan al snel uit nieuwsgierigheid op je bericht en als je dan ook nog een goede en kloppende tekst hebt dan is het plaatje compleet.
Lekker veel kleur gebruiken is dan ook een vereiste als het gaat om het opvallen op social media en een manier die dan ook vaak wordt ingezet om het bereik te vergroten.
Een andere fijne manier om jouw onderneming op te laten vallen op social media is door een actie te organiseren. Hierdoor zie je ook al snel dat dit mensen aanspreekt en dat ze je dus om die wijze ook gaan volgen. Ze zij benieuwd naar wat de actie die je deelt precies inhoudt en willen hier dan ook graag deel van uitmaken.
Met een actie lok je dan ook zeker weten vrij gemakkelijk mensen naar je social media profielen toe en laat je ze vervolgens ook handig aanhaken. Genoeg redenen dus om een actie te organiseren en om er dus op die wijze voor te zorgen dat je actie en je social media onder de aandacht komt.
Zoals je kunt lezen zijn er gelukkig dus aardig wat handige tips die jou enorm kunnen helpen om op te vallen op social media met jouw onderneming. Dit is natuurlijk heel erg fijn want op deze manier werk jij aan een groot bereik en zorg je er dus ook voor dat jouw onderneming in de kijker wordt gespeeld.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat je op deze wijze dus onderaan de streep ook meer klanten naar je toe trekt en ook dat is natuurlijk heel erg fijn! kijk dus goed hoe jij deze tips gebruiken kunt en doe er ook jouw voordeel mee om jouw onderneming op te laten vallen in die grote social media wereld waar iedereen zijn of haar plekje op wil eisen. Val dus op in de menigte door jezelf te zijn en een beetje te durven.