Welke informatie wil jij dat er naar boven komt over jouw onderneming

divider_round_bottom

We hebben het in onze blogs vaak gehad over het belang van een goede zichtbaarheid voor je onderneming. Dit speelt dan ook een hele grote rol bij  je bedrijfsstrategie en het is dan ook zeker van grote waarde voor je gehele onderneming om een goede zichtbaarheid te hebben zowel online als offline. Deze zichtbaarheid bereik je over het algemeen door goed gevonden te worden via veel verschillende wegen.

Zo is je vindbaarheid belangrijk offline maar zeker ook online. Als je vindbaarheid namelijk op orde is betekend dit concreet dat meer potentiële klanten jouw onderneming onder ogen krijgen en dat je dus meer kans hebt om omzet te realiseren. Uiteindelijk toch wel een van de belangrijkste doelen voor een ondernemer.

Laten we dus voorop stellen dat zichtbaarheid van cruciaal belang is en dat het daarvoor dus vooral heel belangrijk is om goed gevonden te kunnen worden. Maar daarmee ben je er natuurlijk nog niet want wat gebeurd er vervolgens als dit allemaal op orde is en je wordt goed gevonden? Welke informatie komt er dan naar boven en welke informatie is ook daadwerkelijk van belang? Dit zijn vragen waar eigenlijk iedere ondernemer eens goed over na zou moeten gaan denken. Welke informatie wil jij nu graag dat er naar boven komt over jouw onderneming?

In deze blog gaan wij samen met jou op onderzoek uit. We vertellen je precies wat nu het belang is van deze vindbaarheid maar vooral welke informatie dus relevant en waardevol is om zichtbaar te maken! Lees je met ons mee?

Het belang van een goede zichtbaarheid

Voor we je gaan vertellen welke relevantie informatie over je onderneming nu echt goed zichtbaar zou moet zijn gaan we eerst eens kijken waarom een goede zichtbaarheid nu eigenlijk zo belangrijk is. En het antwoord op de vraag is natuurlijk vrij simpel. Als ondernemer wil jij natuurlijk heel graag jouw product of dienst verkopen. Hiervoor moet je het natuurlijk eerst onder de aandacht brengen.

Tegenwoordig gebeurd dit op veel verschillende manieren maar al die manieren hebben een ding met elkaar gemeen en dat is dat ze goed zichtbaar moeten zijn om ook daadwerkelijk een hoor rendement op te kunnen leveren. Waar je vroeger zag dat de zichtbaarheid zich vooral in de krant of reclame folders afspeelde is dit vandaag de dag wel anders en is het vooral de online wereld die hierin een grote rol speelt. De online zichtbaarheid is dan ook van heel groot belang.

Er zijn online allerlei manieren waarop mensen kunnen zoeken naar producten en diensten en er zijn dus ook ontelbaar veel kansen waarbij ze precies bij jouw onderneming uit kunnen komen. Het is dan natuurlijk wel erg belangrijk om deze kansen te pakken en daar speelt naast een goede zichtbaarheid ook relevante informatie een grote rol bij.

Maar een goede zichtbaarheid vormt dus de basis en mag ook zeker niet ontbreken in een goede marketing strategie voor jouw onderneming.

Het belang van de juiste informatie

Stel je eens voor je hebt er hard aan gewerkt om je zichtbaarheid op orde te krijgen. Je verschijnt hoog in de zoekmachines en klanten weten je onderneming goed te vinden. Maar toch blijft de conversie achter en leidt het toch niet tot een verhoogde omzet. Ergens gaat er dus iets mis.

Ten eerste is het dan natuurlijk zinvol om een aantal factoren langs te gaan om te kijken waar de blokkade zit. Bereik je wel de juiste doelgroep, spreekt je manier van communiceren de doelgroep wel aan, maar ook de vraag of de informatie die je laat zien wel de juiste is komt hierbij naar boven.

Als er namelijk essentiële informatie ontbreekt in dit hele verhaal dan kun je met je onderneming nog zo zichtbaar zijn en nog zo goed omhoog komen in de zoekmachines maar dan heb je er uiteindelijk natuurlijk maar weinig aan. Om dit toch goed te laten verlopen is het van groot belang dat de juiste informatie over je onderneming naar boven komt zodat je hier ook echt de voordelen van kunt ervaren.

Het belang van de juiste informatie is dus enorm groot. De hoogste tijd dus om ook eens goed te gaan kijken naar wat de juiste informatie dan eigenlijk is. Gebruik de onderstaande punten in deze blog dan ook als een soort persoonlijke checklist om te kijken of de juiste informatie over jouw onderneming op orde is.

De juiste contact informatie

Eigenlijk is dit natuurlijk heel vanzelfsprekend maar het zal je verbazen om te horen dat dit toch ook echt nog wel heel erg vaak fout gaat. Heel vaak vernemen wij dat de juiste contact informatie vaak niet te vinden is online en dat is natuurlijk ongelofelijk zonde. Je moet je namelijk bedenken dat je klanten geen strobreed in de weg wil leggen en het ze eigenlijk zo makkelijk mogelijk wil maken om tot een aankoop over te gaan of om informatie te verkrijgen en contact met je onderneming op te nemen. Iedere stap die daartussen komt te zitten is een drempel en zorgt ervoor dat er mogelijke klanten afhaken. Alleen de doorzetters blijven op deze manier als het ware hangen.

Dit is natuurlijk totaal niet de bedoeling en het kan dan ook enorm helpen om de juiste contact informatie op orde te hebben en ook direct zichtbaar, zorg dus dat er niet eerst voor doorgeklikt hoeft te worden want dit zijn allemaal obstakels op de weg voor de klant.

Ook kan het enorm waardevol zijn om de contact informatie regelmatig even te controleren en een update te geven als dit nodig is. Het gebeurt maar wat vaak dat er iets veranderd in de contact informatie en dat dit online wordt vergeten door te geven en dat is natuurlijk wel echt een gemiste kans.

Laat al je mogelijkheden zien

Als klanten uiteindelijk je website of platform weten te bereiken dan is het natuurlijk wel belangrijk dat het voor hen meteen duidelijk is wat je te bieden hebt. Uiteraard hoeft dit niet direct helemaal tot in details maar wel is het erg prettig als er meteen globaal duidelijk is waarvoor de klant bij je terecht kan zodat de klant meteen kan zien of hij of zij op de juiste plek is belandt.

Daarnaast is het slim om dan meteen een duidelijke link naar de overige informatie te plaatsen die je graag aan je klanten zou willen laten zien zodat ook dit makkelijk bereikbaar is en ook hier niet lang naar gezocht hoeft te worden.

Vaak zien we helaas dat klanten een bepaald beeld van  onderneming in hun hoofd hebben, dit baseren ze vaak op het logo of de naam. Overigens ook meteen enorm belangrijk om deze goed op orde te hebben. Als dit geen match is met wat je daadwerkelijk te bieden hebt dan is het wel heel erg belangrijk dat dit meteen naar voren komt als ze op zoek gaan naar informatie over je onderneming. Dit alles draagt eraan bij dat klanten al snel op de goede plek komen te zitten en je dus ook weten te vinden en waarderen.

In een wereld waarin tijd enorm kostbaar is geworden is het ook belangrijk om snel te schakelen. En hoe makkelijker en sneller jij dit proces voor de klanten maakt hoe meer dit gewaardeerd wordt.

Maak eventuele acties of aanbiedingen goed zichtbaar

Als je een hele goede actie of aanbieding hebt lopen voor je onderneming dan wil je natuurlijk dat je hier zoveel mogelijk klanten mee bereikt. Het is dan ook erg belangrijk om ervoor te zorgen dat deze aanbiedingen en acties goed zichtbaar zijn zodat mensen hier ook goed mee uit de voeten kunnen.

Hoe meer zichtbaarheid voor deze acties en aanbiedingen hoe meer ze vaak ook afgenomen worden en dat is natuurlijk precies ook jouw bedoeling. Daarnaast is het ook nog eens een hele slimme zet want het is vaak een soort lokkertje naar je website of platform toe en als de klant eenmaal zicht heeft op wat je allemaal te bieden hebt en dit spreekt aan dan volgt de rest vaak vanzelf.

Vandaar dat het ook heel slim is om deze acties en aanbiedingen goed in de kijker te spelen zodat je hier ook echt profijt van hebt. Maar ook dan is het wederom weer heel erg belangrijk dat vervolgens op je website wel de juiste informatie zichtbaar is zodat de klant ook verder kan kijken en het de klant zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt.

Let ook op wat je niet wil laten zien

Naast dat het dus vooral heel belangrijk is om de informatie goed zichtbaar te maken die je graag wil delen is het ook van enorm groot belang om goed te kijken naar de informatie die je liever niet zichtbaar wil hebben. Ook hier moet je dus de nodige aandacht aan besteden en als het nodig en mogelijk is deze informatie soms verwijderen.

Denk ook goed na over je eventuele uitingen op het internet ook als je ze privé doet. Deze zijn vaak ook weer naar je onderneming te herleiden en soms kan dit niet in je voordeel uitpakken. Het is dus enorm belangrijk om jezelf hiervan bewust te zijn en om hier dus ook goed en zorgvuldig mee om te gaan. Op die manier zorg je er vervolgens voor dat alles klopt en dat je dus kunt laten zien wat je wil laten zien en dat dit dus ook in je voordeel werkt.

Dit is overigens ook de reden dat veel ondernemers hun persoonlijke social media accounts gesloten houden en dat is vaak ook zeker weten een heel goed idee.

Welke informatie wil jij dat er naar boven komt over jouw onderneming

Informatie is ontzettend nuttig maar kan dus ook heel schadelijk zijn voor je onderneming. Het is dan ook van groot belang dat de juiste informatie over jouw onderneming naar boven komt. Het is ten eerste belangrijk dat je dit zelf in de hand kunt hebben voor een groot deel. Jij kunt natuurlijk zelf bepalen wat je wil laten zien van je onderneming.

Zichtbaarheid voor je onderneming is dan ook van groot belang omdat je op deze manier natuurlijk mogelijke klanten bereikt en dat heb je natuurlijk ook echt wel nodig om vervolgens omzet  mee te realiseren. Je diensten en producten onder de aandacht brengen is dus van groot belang. Dit kun je dan ook het beste doen als je zowel online als offline goed gevonden wordt en als dan ook de juiste informatie gevonden wordt.

Het belang van de juiste contactinformatie is vaak voor iedereen wel duidelijk. Je wil immers dat de mogelijke klant meteen contact op kan nemen om eventueel van je diensten en producten gebruik te maken. Maar hiermee ben je er natuurlijk nog niet. Daarnaast is het ook erg belangrijk dat mogelijke klanten meteen goed kunnen zien wat je allemaal in huis hebt. En ook hierbij speelt de juiste informatie een enorm grote rol maar ook de bereikbaarheid van deze info. Je wil namelijk dat deze informatie eigenlijk direct zichtbaar is en dat er niet nog allerlei drempels en blokkades tussen zitten voordat een klant deze informatie kan bereiken. Iedere extra stap die hier namelijk tussen zit maakt het lastiger voor de klant en verkleint ook de kans dat de klant tot een verkoop over gaat.

De hoogste tijd dus om ervoor te zorgen dat de juiste informatie over jouw onderneming direct duidelijk en goed zichtbaar is zodat je op deze manier klanten kunt aantrekken en hen ook kunt verleiden tot een aankoop. Want dat is natuurlijk waar het onderaan de streep om gaat. Een goede omzet en een levendig bedrijf realiseren. Dit alles kan dus niet zonder een goede vindbaarheid en de juiste informatie!